În ultimul timp apar tot mai multe modele de mașini electrice. Până și producătorul autohton a lansat o Dacia care poate fi încărcată la priză. În același timp, la nivel global, se dezvoltă și un fenomen mai puțin obișnuit, al electrificării mașinilor clasice.

Această industrie pentru conversia mașinilor vechi se dezvoltă în mai multe etape, de la servicii de bază, pentru mașini de volum, până la oferte pentru segmentul premium. Mai mulți producători auto din Europa și Statele Unite decid să transforme mașinile clasice în unele electrice. Astfel, unii producător repun în funcție mașini clasice din anii 1960 pentru a fi conduse în orașele unde sunt interdicții legat de poluare. Pe piața din America sunt aproximativ 5 milioane de mașini clasice.

Costuri ridicate pentru a transforma o mașină clasică într-una electrică

Pentru mărcile premium ale mașinilor clasice se poate ajunge și un cost de un milion de euro, potrivit digi24.ro. Sunt și variante mai ieftine. Spre exemplu, compania franceză Transition-One oferă kituri simple pentru a electrifica modele precum Fiat 500. Vehiculele mai puțin costisitoare pot fi transformate în mașini electrice în doar patru ore. Costurile sunt sub 8.000 de euro și chiar sub 5.000 de euro dacă există subvenție de la stat.

Un pas suplimentar în această industrie l-a făcut startup-ul britanic Lunaz, care va construi o fabrică lângă Silverstone ca să transforme anual peste 1.000 de camioane de gunoi echipate cu motoare diesel în modele cu propulsie electrică. De asemenea, Lunaz ar mai vrea să mai construiască încă o fabrică în Statele Unite și una în Europa continentală. Cei de la Lunaz se concentrează către vehiculele comerciale. În acest sens a strâns bani printr-o rundă de finanțare privată, la care a participat și David Beckham.

Sursa: www.promotor.ro | Daniel Samoilă

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *