Aproximativ 500 de milioane de oameni din lume folosesc Instagram-ul și Facebook-ul în fiecare zi. Aceste rețele au încetat demult să mai fie simple albume digitale și acum sunt folosite pentru vânzări, promovarea bunurilor și chiar ca material pentru cercetare.
Se pare că, fotografiile și filtrele din postările tale pot spune multe despre personalitatea ta și chiar despre sănătatea ta, iar Ponturi Despre a găsit rezultatele unor cercetări făcute pe această temă și le va împărtăși cu voi în rândurile ce urmează.
Ce indică culoarea și filtrul unei fotografii
Oamenii de știință de la Universitatea Sungkyunkwan au analizat profilurile a 179 de persoane (25.394 de fotografii în total). Studiul s-a concentrat asupra culorii ca unul dintre elementele cheie ale stilului de editare fotografică. Au observat că utilizatorii care sunt într-o relație postează imagini în culori strălucitoare mai des decât utilizatorii care nu au un partener. De asemenea, filtrele luminoase din fotografii sunt folosite mai mult de extrovertiți și de persoane predispuse la narcisism.
Cercetătorii de la Universitatea Harvard și Universitatea din Vermont au analizat 43.950 de fotografii ale utilizatorilor de Instagram și au aflat că persoanele deprimate tind să posteze fotografii mai des. Mai mult decât atât, fața lor este punctul central al fotografiilor lor. În plus, nu folosesc filtre atât de des. Fotografiile persoanelor deprimate au mai multe nuanțe întunecate, albastre și gri ca cele predominante. De asemenea, au ca preferință fotografiile alb-negru.
Ce poate spune tema unei fotografii
Nu îți plac fotografiile nesfârșite cu mâncare din fluxul tău de știri? Se pare că pot fi benefice. Cercetătorii au ajuns la concluzia că, atunci când oamenii împărtășesc fotografii cu mâncarea lor și rețetele preparatelor pe care le gătesc, le este mai ușor să respecte dieta corectă și chiar să piardă în greutate. Transformă un profil Instagram într-un jurnal dietetic, în timp ce aprecierile și comentariile prietenilor îi motivează pe utilizatori să aleagă în continuare mâncarea sănătoasă.
Unii experți consideră că oamenii care postează o mulțime de fotografii cu partenerul lor încearcă să ascundă problemele cu care se confruntă în relație. Comentariile precum „iubita mea” sau „iubitulemeu” pot indica sentimente de posesivitate.
Ce altceva poate fi dezvăluit de profilul tău?
Persoanele care au mai puțin de 25 de ani folosesc mai des fotografii de profil în care zâmbesc. Această caracteristică a fost găsită de cercetătorii Colegiului de Științe ale Informației și Tehnologiei Statului Pennsylvania și al King’s College din Londra, Anglia.
Utilizatorii de Instagram care tind să-și eticheteze prietenul în fotografii sunt mai puțin predispuși la singurătate. În schimb, persoanele care postează fotografii care nu sunt adresate nimănui și care nu îi motivează pe alții la subiecte de discuție se pot simți mai singuri.
Selfie-urile nu dezvăluie întotdeauna narcisism. Există 3 grupuri de iubitori de selfie: „comunicatori”, „autobiografi” și „auto-publiciști”. Primii își împărtășesc fotografiile pentru a-și implica prietenii și abonații într-o discuție. Aceștia sunt oameni care fac fotografii cu semnele „Am votat”. „Autobiografii” fac selfie-uri pentru a surprinde momente memorabile din viața lor. Nu îi deranjează ca ceilalți oameni să le vadă fotografiile și își fac selfie-uri pentru a-și păstra amintirile, mai mult decât pentru a primi aprecieri. „Auto-publiciștilor” le place să arate aproape fiecare pas al vieții lor, încercând să se pună într-o lumină bună. De exemplu, membrii familiei Kardashian ar fi clasificați ca atare.